Zaokrętowanie: 18.11.2023 Martynika, Le Marin
Wyokrętowanie: 02.12.2023 Martynika, Le Marin
Dojazd na rejs we własnym zakresie (samolot, 14 dni na jachcie)
Jacht (katamaran): Saona 47 (5 dwuosobowych kabin)
Wyokrętowanie: 02.12.2023 Martynika, Le Marin
Dojazd na rejs we własnym zakresie (samolot, 14 dni na jachcie)
Jacht (katamaran): Saona 47 (5 dwuosobowych kabin)
Trasa rejsu: Martynika (Le Marin) - St.Lucia - Carriacou - Petite Martinique - Union Island - Tobago Cays - Mayreau - Canouan - Mustique - Bequia - St.Vincent – Martynika (Le Marin).
Może warto rozstać się na dwa tygodnie z zimową aurą Europy i spędzić ten czas w żeglarskim raju? Piękno karaibskich wysp w połączeniu z przyjemnością żeglugi w umiarkowanych wiatrach pasatowych daje możliwość pełnego relaksu. Niewątpliwe walory turystyczne tego urozmaiconego rejonu świata pozwalają przyjemnie spędzić czas zarówno miłośnikom plażowania, oglądania życia podwodnego, jak i osobom preferującym wycieczki krajoznawcze. Koniec listopada i początek grudnia na Karaibach jest okresem przed Świątecznym, dość popularnym wśród żeglarzy ze względu, że nie jest to szczyt sezonu, w którym brakuje miejsca w urokliwych zatoczkach. Jest trochę spokojniej i mniej już jest godzin deszczowych. Czasami wyjdzie chmurka z przelotnym deszczem. Łatwiej znosi się upały. Wspaniała przygoda żeglarska na komfortowym katamaranie.
CENA ZAWIERA: miejsce na jachcie (tz. opłata za koję), opłaty w porcie zaokrętowania i wyokrętowania i opiekę skippera.
CENA NIE ZAWIERA: wyżywienia (płatnego ze wspólnie prowadzonej kasy jachtowej), dojazdu do miejsca zaokrętowania/wyokrętowania, opłat portowych (w tym opłaty postoju na kotwicy bądź boi cumowniczej), paliwa do silnika, opłaty klimatycznej, opłat lotniskowych i lokalnych opłat administracyjnych, wstępu do parków narodowych, ubezpieczenia NNW i KL uczestnika.
CENA NIE ZAWIERA: wyżywienia (płatnego ze wspólnie prowadzonej kasy jachtowej), dojazdu do miejsca zaokrętowania/wyokrętowania, opłat portowych (w tym opłaty postoju na kotwicy bądź boi cumowniczej), paliwa do silnika, opłaty klimatycznej, opłat lotniskowych i lokalnych opłat administracyjnych, wstępu do parków narodowych, ubezpieczenia NNW i KL uczestnika.
KASA JACHTOWA - wysokość wpłat do kasy ustalana jest przez uczestników rejsu, lecz w tym rejsie nie może ona być niższa niż 300 Euro. Z kasy opłacane jest wyżywienie przygotowywane na jachcie, lokalne opłaty administracyjne, opłaty portowe (w tym opłaty postoju na kotwicy bądź boi cumowniczej) i paliwo. Skipper zwolniony jest z wnoszenia składki do kasy jachtowej.
KOSZTY DODATKOWE - koszt ubezpieczenia NNW i KL za granicą (każdy z uczestników ubezpiecza się indywidualnie). Praktykowane też jest wykupienie wspólnej polisy (polisy grupowej) dla uczestników rejsu, przez uczestników rejsu. Kasa jachtowa i własne przyjemności.
WYŻYWIENIE - opłacane z kasy jachtowej i przygotowane przez załogę/uczestników rejsu.
JAK DOTRZEĆ NA REJS - rejs zaczyna się na wyspie Martynika i tam też znajduje się lotnisko Aime Cesaire (FDF), na które należy przylecieć (w wyszukiwarkach lotów często oznaczane jako Fort De France (FDF)).
Preferowana załoga to osoby aktywne, dla których kąpiele w Morzu Karaibskim, pod wodospadem, będą przyjemnością, wybiorą się na wycieczki po odwiedzanych wyspach, oraz docenią żeglowanie tej klasy jachtem. Osoby, dla których karaibski rum nie będzie zbyt trudnym wyzwaniem. Będzie trochę nocnego pływania, wachty kotwiczne i wachy cumowania do boi.
Każdy członek załogi otrzymuje "opinię z rejsu" honorowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej.
Wspomnienia z karaibskich rejsów: